robotik@TUHH, an initiative of dual@TUHH supported by NORDMETALL, will host the camp which is generously funded by the initiator and co-organizer of this event, Robotics Institute, and its founder/CEO Alexis Noguer. We are looking forward to welcoming you at the TUHH!

The camp is sponsored by EOS.

Hamburg University of Technology (TUHH) in Germany hosted an exceptional international group of high-school girls grades 9 through 12 for a one-week Robotics-Camp in July 2018. Participating girls came from seven countries: Germany, Spain, UK, Netherlands, Italy, USA and Israel. International students contribute to the cultural and social diversity, making TUHH a better place. In return, high-school students from abroad get to experience the supportive and resource-rich environment of a German public university in the heart of Hamburg.

The International Robotics-Camp for STEM-girls at our Technical University is a crucial component of our mission: encouraging female girl students to pick careers in STEM fields, and empowering girls for success in a global world. For our next International Robotics-Camps in 2020 we are accepting your applications now.

JUNIOR (4th - 11th July 2020)

• Are you interested in science, technology, engineering and mathematics (STEM)?
  • Do you want to learn more about laser cutting and 3D-printing?
  • Do you want to construct and program your own life behind an Arduino robot?
  • Are you excited to make friends with like-minded students from many other countries?
  • Are you looking forward to contributing your knowledge and talents?
  • And - do you already have an idea which possible career you are going to follow?

JUNIOR Plus (11th - 25th July 2020)

• Do you want to learn more about laser cutting and 3D-printing?
  • Would you like to go ahead of your peers in 3D-printing skills and knowledge?
  • Do you want to discover and experiment with different materials?
  • Do you want to visit real companies that emply Additive Manufacturing technologies?
  • Are your looking forward to contributing your knowledge and talents?
  • Are you excited to make friends with like-minded girls from many other countries?
  • Would you like to pursue a career in Engineering or Robotics?